Učinkoviti menedžment - Marketing
Iako vam se možda čini da je marketing luksuz, razmislite o dostupnim kanalima/načinima reklamiranja vašeg poslovanja. Vlastita Internet stranica je danas standard. Oglašavanje u tisku može vam donijeti nove poslove i višestruko nadmašiti trošak oglašavanja. Prelistavanje žutih stranica i slanje ponuda na adrese potencijalnih kupaca nešto je vremenski zahtjevnije ali financijski je dostupno gotovo svakome.
I nemojte misliti da je davanje pustih popusta u teškim vremenima „tajna formula uspjeha“. Ako ste već u teškoj situaciji ovo može biti odlučujući korak naprijed…u provaliju.
Ako ste trgovac, snižavanje prodajnih cijena može se isplatiti ukoliko želite u kratkom vremenu rasprodati nagomilane zalihe i prikupljenim sredstvima nabaviti robu za koju smatrate da će donijeti veći profit i u kraćem vremenu.
Ako ste proizvođač ili se bavite uslužnom djelatnošću, davanje popusta ima smisla ako time popunjavate postojeće neiskorištene kapacitete. Ulazak u nove investicije ili otvaranje novih radnih mjesta u kombinaciji sa smanjenjem prodajnih cijena vrlo je rizično i treba biti popraćeno financijskim analizama/simulacijama točaka pokrića i raspoloživih obrtnih sredstava.
Osnova marketinga temelji se na načelu: proizvod prodati na pravom mjestu (putem odgovarajućeg distribucijskog kanala), po pravoj cijeni (onoj po kojoj će količina prodaje biti dovoljno velika, uz uvjet ostvarenja ciljanog profita), uz pravu promociju (dakle, nema rezultata bez reklame).
Napravite svoju SWOT analizu (analiza: snage, slabosti, prilike i opasnosti vlastitog poslovanja).
Primjer: mi se bavimo pružanjem usluga na području računovodstva i financija. Naša snaga: suradnja sa međunarodnim kompanijama zadaje nam najsloženije zahtjeve u izvršenju naših usluga što nam olakšava (otvara oči za) razvoj usluga prema malim domaćim poduzetnicima koji su nam ciljna skupina. Slabosti: prisutnost u samo dva grada (Rijeka i Zagreb) ograničava našu prisutnost na tržištu. Prilike: nismo preveliki sistem što nam daje fleksibilnost u prilagodbi zahtjevima i promjenama na tržištu. Opasnosti: ulazak stranih konkurentskih kompanija uz privremene dumping cijene (ispod točke pokrića – moguće kada društvo raspolaže velikim kapitalom).
Smisao SWOT analize je posložiti si kockice u glavi tj. stvoriti sliku o vlastitom položaju u odnosu na okruženje. Potom slijedi planiranje akcija kako dodatno zaigrati na postojećim kartama snage i prednosti, te kako postepeno smanjiti slabosti i pripremiti se za opasnosti. Npr. tražiti od banke okvirni kredit za prevladavanje potencijalnih udara konkurencije. Obično se radi o razmjerno kraćim vremenskim periodima.